- Projekt EBPGAME Evidence based practice in healthcare: an online escape room game (program Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa współpracy) Warszawski Uniwersytet Medyczny wraz z czterema innymi europejskimi uniwersytetami tworzy partnerskie konsorcjum, które uzyskało grant unijny w ramach programu Erasmus + na lata 2023-2026. Celem realizowanego projektu „jest stworzenie innowacyjnych metod i narzędzi, które posłużą do nauczania i kształtowania wśród studentów pielęgniarstwa i położnictwa umiejętności wykorzystywania wiarygodnych i aktualnych źródeł wiedzy w planowaniu i realizacji opieki nad pacjentami. W projekcie zaplanowano stworzenie internetowej gry opartej na wykorzystaniu 5 kroków Praktyki opartej na dowodach ang. Evidence Based Practice w opiece nad wirtualnym pacjentem. Prowadzone w ramach projektu badania będą wspierać proces edukacji studentów w zakresie stosowania najnowszych danych naukowych w przyszłej praktyce klinicznej. Pracami polskiego zespołu w ramach projektu o akronimie EBPGAME kieruje dr hab. n. med. i n. o zdr. Małgorzata Stefaniak z Zakładu Dydaktyki Ginekologiczno-Położniczej, Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM oraz dr hab. n. med. Łukasz Czyżewski Prodziekan ds. Pielęgniarstwa WUM, kierownik Zakładu Pielęgniarstwa Geriatrycznego, Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM. Partnerami WUM w projekcie są: University Colleges Leuven-Limburg z Belgii, Cooperativa de Ensino Superior Politécnico e Universitário, CRL (CESPU) z Portugalii, Laurea Ammattikorkea Koulu OY z Finlandii, oraz Universitat Autonoma De Barcelona z Hiszpani. Do realizacji projektu zaangażowano również duńskich specjalistów z eksperckiego centrum LudusXR Aps sp specjalizujących się w tworzeniu gier komputerowych i narzędzi cyfrowych wykorzystywanych w edukacji studentów uczelni wyższych.
-
Projekt ERA+CR Clinical reasoning in nursing/midwifery education and clinical practice - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa współpracy (Lider UC LIMBURG, Belgia) Projekt nacelowany na rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia w praktyce pielęgniarek i położnych. Projekt pt. „Clinical reasoning in nursing/midwifery education and clinical practice” otrzymał dofinansowanie w ramach programu Erasmus + na lata 2022-2024. Realizuje go konsorcjum w składzie: Warszawski Uniwersytet Medyczny, University Colleges Leuven-Limburg, Atlas College Genk, Univerza v Ljubljani, Fundacio Clinic Per a La Recerca Biomedica oraz Instituto Politecnico de Setubal. Pracami polskiego zespołu w ramach projektu kieruje dr hab. n. o zdr. Małgorzata Stefaniak z Zakładu Dydaktyki Ginekologiczno-Położniczej WUM. Celem ERA+CRNM jest poszukiwanie metod i narzędzi pomocnych w rozwijaniu umiejętności krytycznego myślenia w praktyce pielęgniarek i położnych. Prowadzone działania będą wspierać proces edukacji studentów pielęgniarstwa i położnictwa w zakresie rozumowania klinicznego oraz podejmowania decyzji w opiece nad pacjentem.
-
Projekt DOMINOS Digital Osce for Medical specialities - INnOvatlon for Students - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa współpracy (Lider Université Paris Cité, Francja). Strona internetowa projektu: https://www.dominos-moodle.eu/mod/page/view.php?id=29 . Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz 5 innych europejskich uniwersytetów tworzy partnerskie konsorcjum, które zdobyło grant unijny w ramach programu Erasmus + na lata 2022-2024. Pracami polskiego zespołu w ramach projektu o akronimie DOMINOS kieruje dr n. farm. Monika Franczak-Rogowska z Zakładu Chemii Leków Wydziału Farmaceutycznego WUM. Zadaniem projektu jest stworzenie wspólnej platformy egzaminów OSCE (the Objective Structured Clinical Examination). Egzaminy te służą weryfikacji umiejętności praktycznych i z wolna stają się integralną częścią systemu edukacji w obszarze nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Egzaminy OSCE są bardzo pracochłonne w przygotowaniu, a do ich realizacji potrzebna jest również odpowiednia infrastruktura, która powstanie w wyniku rozbudowy Centrum Symulacji Medycznych.
Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że projekt DOMINOS otrzymały renomowane europejskie uczelnie o wysokim rankingu na Liście Szanghajskiej (ARWU).
-
Projekt EBP e-Toolkit Providing a Teaching and Learning open and innovative toolkit for Evidence-Based Practice to Nursing European Curriculum - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa Strategiczne
-
Projekt CLIL Metoda CLIL w edukacji medycznej (CLILMED): opracowanie skutecznego nauczania medycyny w języku angielskim w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku uczelnianym - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa Strategiczne.
-
Projekt ImpENSA Capacyty Building to Improve Early Nutrition and Health in South Africa - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Capacity Building in Higher Education
W projekcie mogą brać udział różnego typu organizacje (uczelnie oraz inne instytucje, organizacje, przedsiębiorstwa) z krajów programu, a także – jeśli jest to szczególnie uzasadnione – z krajów partnerskich z innych części świata.
Wnioskodawcą może być jedynie organizacja z kraju programu. Instytucja wnioskująca jest zarazem koordynatorem projektu. Minimalny skład konsorcjum realizującego projekt to trzy instytucje z trzech różnych krajów programu. Uczelnie z krajów programu biorące udział w projekcie muszą mieć Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego.
Partnerstwa w zakresie współpracy w sektorze szkolnictwa wyższego mogą trwać od 1 roku do 3 lat (od 12 do 36 miesięcy).
Program wspiera również Działania centralne Erasmus+ . Jest to oferta Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA) w Brukseli w sektorze Szkolnictwo wyższe.
Strona programu Erasmus+ 2014-2020 określa zasady realizacji projektów, które uzyskały dofinansowanie przed rokiem 2020.