W projekcie mogą brać udział różnego typu organizacje (uczelnie oraz inne instytucje, organizacje, przedsiębiorstwa) z krajów programu, a także – jeśli jest to szczególnie uzasadnione – z krajów partnerskich z innych części świata.
Wnioskodawcą może być jedynie organizacja z kraju programu. Instytucja wnioskująca jest zarazem koordynatorem projektu. Minimalny skład konsorcjum realizującego projekt to trzy instytucje z trzech różnych krajów programu. Uczelnie z krajów programu biorące udział w projekcie muszą mieć Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego.
Partnerstwa w zakresie współpracy w sektorze szkolnictwa wyższego mogą trwać od 1 roku do 3 lat (od 12 do 36 miesięcy).
Program wspiera również Działania centralne Erasmus+ . Jest to oferta Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA) w Brukseli w sektorze Szkolnictwo wyższe.
-
Projekt ERA+CR Clinical reasoning in nursing/midwifery education and clinical practice - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa współpracy (Lider UC LIMBURG, Belgia)
-
Projekt DOMINOS Digital Osce for Medical specialities - INnOvatlon for Students - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa współpracy (Lider Université Paris Cité, Francja). Strona internetowa projektu: https://www.dominos-moodle.eu/mod/page/view.php?id=29 . Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz 5 innych europejskich uniwersytetów tworzy partnerskie konsorcjum, które zdobyło grant unijny w ramach programu Erasmus + na lata 2022-2024. Pracami polskiego zespołu w ramach projektu o akronimie DOMINOS kieruje dr n. farm. Monika Franczak-Rogowska z Zakładu Chemii Leków Wydziału Farmaceutycznego WUM. Zadaniem projektu jest stworzenie wspólnej platformy egzaminów OSCE (the Objective Structured Clinical Examination). Egzaminy te służą weryfikacji umiejętności praktycznych i z wolna stają się integralną częścią systemu edukacji w obszarze nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Egzaminy OSCE są bardzo pracochłonne w przygotowaniu, a do ich realizacji potrzebna jest również odpowiednia infrastruktura, która powstanie w wyniku rozbudowy Centrum Symulacji Medycznych.
Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że projekt DOMINOS otrzymały renomowane europejskie uczelnie o wysokim rankingu na Liście Szanghajskiej (ARWU).
-
Projekt EBP e-Toolkit Providing a Teaching and Learning open and innovative toolkit for Evidence-Based Practice to Nursing European Curriculum - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa Strategiczne
-
Projekt CLIL Metoda CLIL w edukacji medycznej (CLILMED): opracowanie skutecznego nauczania medycyny w języku angielskim w wielokulturowym i wielojęzycznym środowisku uczelnianym - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa Strategiczne.
-
Projekt ImpENSA Capacyty Building to Improve Early Nutrition and Health in South Africa - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Capacity Building in Higher Education
Strona programu Erasmus+ 2014-2020 określa zasady realizacji projektów, które uzyskały dofinansowanie przed rokiem 2020.