Projekty

 
Projekty realizowane w Warszawskim Uniwersytecie Medycznym
  • Projekt EBPGAME Evidence based practice in healthcare: an online escape room game (program Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa współpracy) Warszawski Uniwersytet Medyczny wraz z czterema innymi europejskimi uniwersytetami tworzy partnerskie konsorcjum, które uzyskało grant unijny w ramach programu Erasmus + na lata 2023-2026. Celem realizowanego projektu „jest stworzenie innowacyjnych metod i narzędzi, które posłużą do nauczania i kształtowania wśród studentów pielęgniarstwa i położnictwa umiejętności wykorzystywania wiarygodnych i aktualnych źródeł wiedzy w planowaniu i realizacji opieki nad pacjentami.  W projekcie zaplanowano stworzenie internetowej gry opartej na wykorzystaniu 5 kroków Praktyki opartej na dowodach ang. Evidence Based Practice w opiece nad wirtualnym pacjentem. Prowadzone w ramach projektu badania będą wspierać proces edukacji studentów w zakresie stosowania najnowszych danych naukowych w przyszłej praktyce klinicznej. Pracami polskiego zespołu w ramach projektu o akronimie EBPGAME kieruje dr hab. n. med. i n. o zdr. Małgorzata Stefaniak z Zakładu Dydaktyki Ginekologiczno-Położniczej, Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM oraz dr hab. n. med. Łukasz Czyżewski Prodziekan ds. Pielęgniarstwa WUM, kierownik Zakładu Pielęgniarstwa Geriatrycznego, Wydziału Nauk o Zdrowiu WUM. Partnerami WUM w projekcie są: University Colleges Leuven-Limburg z Belgii, Cooperativa de Ensino Superior Politécnico e Universitário, CRL (CESPU) z Portugalii, Laurea Ammattikorkea Koulu OY z Finlandii, oraz Universitat Autonoma De Barcelona z Hiszpani. Do realizacji projektu zaangażowano również duńskich specjalistów z eksperckiego centrum LudusXR Aps sp specjalizujących się w tworzeniu gier komputerowych i narzędzi cyfrowych wykorzystywanych w edukacji studentów uczelni wyższych.

  • Projekt ERA+CR Clinical reasoning in nursing/midwifery education and clinical practice -  Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa współpracy (Lider UC LIMBURG, BelgiaProjekt nacelowany na rozwijanie umiejętności krytycznego myślenia w praktyce pielęgniarek i położnych. Projekt pt. „Clinical reasoning in nursing/midwifery education and clinical practice” otrzymał dofinansowanie w ramach programu Erasmus + na lata 2022-2024. Realizuje go konsorcjum w składzie: Warszawski Uniwersytet Medyczny, University Colleges Leuven-Limburg, Atlas College Genk, Univerza v Ljubljani, Fundacio Clinic Per a La Recerca Biomedica oraz Instituto Politecnico de Setubal. Pracami polskiego zespołu w ramach projektu kieruje dr hab. n. o zdr. Małgorzata Stefaniak z Zakładu Dydaktyki Ginekologiczno-Położniczej WUM. Celem ERA+CRNM jest poszukiwanie metod i narzędzi pomocnych w rozwijaniu umiejętności krytycznego myślenia w praktyce pielęgniarek i położnych. Prowadzone działania będą wspierać proces edukacji studentów pielęgniarstwa i położnictwa w zakresie rozumowania klinicznego oraz podejmowania decyzji w opiece nad pacjentem.
  • Projekt DOMINOS Digital Osce for Medical specialities - INnOvatlon for Students  - Projekt realizowany w ramach programu Erasmus+ Akcja 2. Partnerstwa współpracy (Lider Université Paris Cité, Francja).  Strona internetowa projektu: https://www.dominos-moodle.eu/mod/page/view.php?id=29 . Warszawski Uniwersytet Medyczny oraz 5 innych europejskich uniwersytetów tworzy partnerskie konsorcjum, które zdobyło grant unijny w ramach programu Erasmus + na lata 2022-2024. Pracami polskiego zespołu w ramach projektu o akronimie DOMINOS kieruje dr n. farm. Monika Franczak-Rogowska z Zakładu Chemii Leków Wydziału Farmaceutycznego WUM. Zadaniem projektu jest stworzenie wspólnej platformy egzaminów OSCE (the Objective Structured Clinical Examination). Egzaminy te służą weryfikacji umiejętności praktycznych i z wolna stają się integralną częścią systemu edukacji w obszarze nauk medycznych i nauk o zdrowiu. Egzaminy OSCE są bardzo pracochłonne w przygotowaniu, a do ich realizacji potrzebna jest również odpowiednia infrastruktura, która powstanie w wyniku rozbudowy Centrum Symulacji Medycznych. 
    Na szczególne podkreślenie zasługuje fakt, że projekt DOMINOS otrzymały renomowane europejskie uczelnie o wysokim rankingu na Liście Szanghajskiej (ARWU).

 
Współpraca instytucji szkolnictwa wyższego na rzecz innowacji i wymiany dobrych praktyk „Partnerstwa współpracy” w sektorze Szkolnictwa wyższego to międzynarodowe projekty, których celem jest rozwój, transfer i wdrażanie innowacyjnych praktyk oraz realizacja wspólnych inicjatyw promujących współpracę, partnerskie uczenie się i wymianę doświadczeń na poziomie europejskim. Efektem tego typu projektów powinna być przede wszystkim modernizacja oferty dydaktycznej uczelni, jej lepsze dostosowanie do potrzeb społeczeństwa i gospodarki oraz podniesienie jakości kształcenia. Wyniki powinny nadawać się do ponownego wykorzystania, przenoszenia, skalowania i, w miarę możliwości, mieć silny wymiar interdyscyplinarny. 
W projekcie mogą brać udział różnego typu organizacje (uczelnie oraz inne instytucje, organizacje, przedsiębiorstwa) z krajów programu, a także – jeśli jest to szczególnie uzasadnione – z krajów partnerskich z innych części świata. 
Wnioskodawcą może być jedynie organizacja z kraju programu. Instytucja wnioskująca jest zarazem koordynatorem projektu. Minimalny skład konsorcjum realizującego projekt to trzy instytucje z trzech różnych krajów programu. Uczelnie z krajów programu biorące udział w projekcie muszą mieć Kartę Erasmusa dla szkolnictwa wyższego.
Partnerstwa w zakresie współpracy w sektorze szkolnictwa wyższego mogą trwać od 1 roku do 3 lat (od 12 do 36 miesięcy).  
Akcja 2. Współpraca organizacji i instytucji - strona internetowa Narodowej Agencji programu Erasmus+ https://erasmusplus.org.pl/sektory/szkolnictwo-wyzsze/akcja-2-wspolprac…

Program wspiera również Działania centralne Erasmus+ . Jest to oferta Europejskiej Agencji Wykonawczej ds. Edukacji i Kultury (EACEA) w Brukseli w sektorze Szkolnictwo wyższe.

Strona programu Erasmus+ 2014-2020  określa zasady realizacji projektów, które uzyskały dofinansowanie przed rokiem 2020.