Program Erasmus+ (STUDIA)
STUDENCI WUM mogą odbyć część studiów w zagranicznej uczelni, z którą WUM ma podpisaną umowę bilateralną ERASMUS+.
WYJAZDY MOGĄ BYĆ ZREALIZOWANE PRZEZ STUDENTÓW:
IV, V i VI* roku kierunku lekarskiego programu w języku polskim i angielskim (English Division),
III, IV i V* roku kierunku lekarsko-dentystycznego w języku polskim i angielskim (English Dental Division)
III, IV i V* roku kierunku Fizjoterapia
III* roku studiów na kierunkach Audiofonologia z protetyką słuchu, Higiena stomatologiczna, Techniki dentystyczne
III*roku studiów I stopnia lub I**, II*roku studiów II stopnia na kierunkach Elektroradiologia oraz Logopedia ogólna i kliniczna
III* rok studiów I stopnia lub I**,II* rok studiów II stopnia na kierunkach WNOZ
IV, V rok studiów - Wydział Farmaceutyczny
* wyjazd tylko w semestrze zimowym
** wyjazd tylko w semestrze letnim
UWAGA: W przypadku aplikacji na inny rok niż wskazany powyżej, wymagana jest zgoda Dziekana właściwego Wydziału.
REKRUTACJA
Kryteria kwalifikacji:
Średnia ocen (arytmetyczna) ze wszystkich ukończonych lat studiów (nie niższa niż 3,25) – maks. 15 pkt.,
≥ 3,25 i < 3,50 – 2 punkty
≥ 3,50 i < 3,75 – 4 punkty
≥ 3,75 i < 4,00 – 6 punktów
≥ 4,00 i < 4,25 – 8 punktów
≥ 4,25 i < 4,50 – 10 punktów
≥ 4,50 – 15 punktów
Uwaga: nie wymagamy dołączania poświadczenia średniej ocen z Dziekanatu. Dział Współpracy z Zagranicą w porozumieniu z poszczególnymi Wydziałami zweryfikuje średnie ocen aplikujących studentów.
AKTYWNOŚĆ NAUKOWA – ZAŚWIADCZENIE OBOWIĄZKOWE maks. 6 pkt:
Czynny udział w kole naukowym potwierdzony przez opiekuna koła zaświadczeniem – 0,5 pkt.*
Aktywność naukowa – DODATKOWA,
– udział w konferencji (czynny udział potwierdzony certyfikatem) – 0,5 pkt.
– autorstwo artykułu w czasopiśmie (pierwszy autor) – 1,5 pkt.
– autorstwo artykułu w czasopiśmie (każdy kolejny autor) – 1pkt.
– granty zewnętrzne – 1,5 pkt.– granty wewnętrzne – 1pkt.
– granty wewnętrzne – 1pkt.
*1 zaświadczenie = 0,5 pkt., nie jest ważna długość uczestnictwa w kole (nie sumujemy semestrów).
Działalność społeczna potwierdzona zaświadczeniem– maks. 4 pkt. (1 punkt za każdą aktywność)
– działalność w Radzie Samorządu Studentów
– działalność w Samorządzie Wydziałowym
– działalność w Zarządzie STN (Studenckie Towarzystwo Naukowe)
– działalność w IFMSA (Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny), PTSF (Polskie Towarzystwo Studentów Farmacji)
– działalność w ESN (Erasmus Student Network)
Certyfikat międzynarodowy/zaświadczenie o znajomości języka wymaganego przez uczelnię partnerską (wymagania językowe uczelni przyjmującej i ich poziom należy sprawdzić na stronie internetowej DWZ w zakładce - Lista uczelni partnerskich Erasmus+, https://zagranica.wum.edu.pl/content/lista-uczelni-partnerskich-erasmus).
Wymagany jest międzynarodowy certyfikat językowy lub zaświadczenie wydane przez Studium Języków Obcych WUM.
–Język angielski: FCE, TELC, IELTS, TFLS, OLS, matura IB lub polska matura rozszerzona (na poziomie ≥50%).
–Język francuski: DELF, matura IB, polska matura rozszerzona, OLS, TFLS.
–Język niemiecki: Goethe-Zertifikat, ÖSD (Österreichisches Sprachdiplom für Deutsch), matura IB, polska matura rozszerzona, OLS, TFLS.
–Język hiszpański: DELE, matura IB, polska matura rozszerzona, OLS, TFLS.
–Język włoski: CELI, CILS, matura IB, polska matura rozszerzona, OLS, TFLS
–Język portugalski: CAPLE, CELPE-Bras, matura IB, polska matura rozszerzona, OLS (zalecany).
–Język grecki: Ellinomatheia, matura IB, polska matura rozszerzona, OLS (zalecany).
–Język rumuński: państwowe egzaminy Romanian Language Institute, matura IB, polska matura rozszerzona, OLS (zalecany).
–Język chorwacki: matura IB, polska matura rozszerzona, OLS (zalecany).
Studenci English Division nie muszą dostarczać certyfikatu znajomości języka angielskiego.
PUNKT ODCIĘCIA WYNOSI 10 PUNKTÓW, DO WYPEŁNIENIA LIMITU MIEJSC.
10/25
Ogólne zasady programu Erasmus+ STUDIA:
1. Na studiach jednolitych magisterskich, licencjackich, uzupełniających magisterskich - student może kształcić się w zagranicznych uczelniach w ciągu jednego roku studiów przez maksymalnie 2 semestry (wyjazd na cały rok akademicki).
W przypadku chęci skorzystania z wymiany Erasmus+ w kolejnym roku akademickim, kiedy obecna wymiana trwała 2 semestry, konieczne jest uzyskanie zgody Dziekana odpowiedniego wydziału.
Jeśli wyjazd trwał 1 semestr, taka zgoda nie jest wymagana w przypadku aplikacji w kolejnym roku akademickim. W przypadku jednolitych studiów magisterskich maksymalna długość wszystkich mobilności może wynosić 4 semestry.
Podsumowując wymiana Erasmus+ może trwać:
- łącznie maks. 24 miesiące dla jednolitych studiów magisterskich
- łącznie maks. 12 miesięcy dla studiów I stopnia lub II stopnia
2. W kwalifikacjach na wymianę Erasmus+ w pierwszej kolejności rozpatrywane są wnioski kandydatów, którzy nie uczestniczyli wcześniej w wymianie.
3. W przypadku uzyskania przez dwie lub więcej osób takiej samej liczby punktów na liście rankingowej, pierwszeństwo udziału w programie Erasmus+ mają studenci z wyższą średnią ocen.
4. Wyczerpanie dostępnych miejsc w wybranej uczelni docelowej będzie skutkować umieszczeniem kandydata na liście rezerwowej.
5. Udział w dodatkowej rekrutacji nie jest możliwy w przypadku kwalifikacji w rekrutacji w pierwszym terminie.
6. Student zobligowany jest do wysyłania formularza aplikacyjnego oraz dokumentów rekrutacyjnych tylko i wyłącznie za pośrednictwem adresu studenckiego w domenie WUM.
7. Kwestionariusze bez dostarczonych załączników nie będą rozpatrywane.
8. Dokumenty rekrutacyjne wysyłane poza terminem trwania rekrutacji (określanym co roku na stronie internetowej DWZ) nie będą rozpatrywane.
9. Kandydatom przysługuje prawo odwołania w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania z Działu Współpracy z Zagranicą informacji o wynikach kwalifikacji. Odwołania powinny być przesłane w formie maila do: Koordynatora Uczelnianego, Koordynatora Wydziałowego, pracownika Działu Współpracy z Zagranicą (joanna.godlewska@wum.edu.pl, angelika.stankiewicz@wum.edu.pl).
Koordynator Uczelniany w porozumieniu z Koordynatorem Wydziałowym ma 14 dni kalendarzowych na podjęcie decyzji i poinformowanie o niej studenta. Decyzja ta jest ostateczna.
10. Po zakwalifikowaniu na studia zagraniczne w kolejnym roku akademickim w ramach programu Erasmus+ wyjazd może zostać zrealizowany pod warunkiem rozliczenia roku studiów już odbytego za granicą i uzyskania zaliczenia w WUM roku studiów poprzedzającego wyjazd.
11. Stypendium przyznawane indywidualnemu studentowi jest przeznaczone na pokrycie zwiększonych kosztów utrzymania za granicą, kosztów podróży, zakwaterowania i innych. Nie jest przewidziane pokrycie pełnych kosztów związanych z pobytem za granicą.
12. Wysokość stypendium zależy od limitu kraju docelowego określonego przez Komisję Europejską oraz długości pobytu. Całkowita kwota funduszy jest rozdzielana pomiędzy studentów zakwalifikowanych do wyjazdu w danym roku akademickim zgodnie z limitami określonymi przez Agencję Narodową.
13. Szczegóły dotyczące finasowania określa ściślej umowa finansowa, której wzór co roku publikowany jest przez Narodową Agencję Erasmus (NAE).
14. Możliwy jest wyjazd studenta po zakwalifikowaniu w rekrutacji w ramach Programu Erasmus+ bez przyznawania stypendium (tzw. grant zerowy). Wymagana jest wtedy zgoda Koordynatora Wydziałowego.
15. Wypłata stypendium STUDIA następuje w dwóch ratach:
I rata po podpisaniu umowy (80%)
II rata po powrocie ze stypendium i rozliczeniu odbytych za granicą studiów na podstawie Transcript of Records (ToR), Confirmation of arrival and departure (20%).
16. W przypadku otrzymania dodatkowych funduszy z Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji – Umowa będzie aneksowana, a dodatkowe fundusze wypłacone po zrealizowaniu stypendium.
17. Student przygotowuje Aplikację i Learning Agreement (LA), uzgodniony i zaakceptowany przez Koordynatora Wydziałowego, zgodnie z terminami wyznaczonymi przez uczelnię partnerską. Student we własnym zakresie powinien dopilnować wewnętrznej aplikacji w uczeni przyjmującej, w tym wyznaczonych terminów dostarczenia dokumentów aplikacyjnych.
18. Student zobowiązany jest do natychmiastowego poinformowania Koordynatora Wydziałowego o wszelkich zmianach w Learning Agreement, uzyskania akceptacji uczelni zagranicznej i przesłania LA części During the Mobility do DWZ (joanna.godlewska@wum.edu.pl, angelika.stankiewicz@wum.edu.pl) celem uzyskania akceptacji Koordynatora Wydziałowego WUM. Zmiany do Learning Agreement mogą być wprowadzane maksymalnie do 30 dni przed zakończeniem wymiany.
19. Przedmioty, które zrealizował student poza wpisanymi i zaakceptowanymi w Learning Agreement (LA) nie będą rozliczane. Przedmioty, które znajdą się ostatecznie w Transcript of Records, a nie mają pokrycia z LA, nie będą rozliczane.
20. Ocena z ćwiczeń nie jest uznawana za ocenę z egzaminu.
21. Student przed wyjazdem na wymianę oraz po powrocie z wymiany, może ubiegać się o przyznanie indywidualnego planu studiów (IPS).Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wymianie otrzymane w DWZ. Warunki zaliczenia pozostałych przedmiotów należy ustalać z dziekanatem.
22. Jeżeli student zakończy pobyt wcześniej niż uzgodniono w umowie,
a inne warunki umowy zostaną spełnione (minimalny czas pobytu wyniósł 2 miesiące), będzie wymagany zwrot części stypendium proporcjonalnie do skróconego okresu pobytu.
23. Brak dostarczenia przez studenta wymaganych do rozliczenia dokumentów po zakończeniu mobilności, t.j. Transcript of Records, Certificate of arrival and departure oraz niewypełnienie przesłanego przez Komisję Europejską Raportu, jak również nieprzestrzeganie warunków umowy finansowej zawartej z WUM może skutkować zażądaniem zwrotu całości bądź części przyznanego stypendium. Student jest zobowiązany dostarczyć ww. dokumenty rozliczające w terminie 30 dni od daty zakończenia wymiany określonej w dokumencie Certificate of arrival and departure.
24. Wydłużenie czasu studiów z powodu udziału w wymianie akademickiej nie jest możliwe.
25. Stypendyści programu Erasmus+ nie mogą być jednocześnie stypendystami innych programów (z wyjątkiem SEMP).
26. Celem całkowitej rezygnacji z przyznanej mobilności należy poinformować DWZ mailowo, jak i po wysłanej nominacji przedstawić swoją decyzję uczelni partnerskiej. Prosimy o jak najszybsze informowanie o rezygnacji, aby inni studenci mieli szansę wykorzystać miejsce.
